GDPR

Välkommen hit. Nedan beskriver jag AIMIN Leaderships GDPR policy.

AIMIN leaderships GDPR POLICY Senast uppdaterad 2019-06-22


Grundläggande syfte?

AIMIN leadership sparar information som behövs för att kunna upprätta nya och underhålla pågående affärer. För att kunna göra detta behövs personuppgifter. Dels för att vårda befintliga kundrelationer, dels kontakta nya, potentiella kunder. AIMIN använder i dagsläget inte något Nyhetsbrev via e-post. Om detta skulle bli aktuellt kommer detta ske på frivillig bas, man får helt enkelt själv signa upp på ett sådant nyhetsbrev.

Vad sparas?

-Grundtanken är att AIMIN endast sparar nödvändiga personuppgifter vilket är kontaktuppgifter till befintliga och potentiella kunder. Detta är kontaktuppgifter som man i stora drag även kan inhämta via företags hemsidor, telefonväxel, Eniro och sociala medier. För att vara mer specifik, det är bara företagsnamn, kontaktperson, övriga relevanta namn på företagen, företagens webbadresser, e-post och telefonnummer som behövs för att kunna leverera. Inga personnummer sparas men i samband med fakturering, kan organisationsnummer och faktureringsadresser sparas.

-Dokument som rör affärsuppgörelser, t ex offerter, orderbekräftelser, fakturor, upplägg, agendor inför utbildningar, företagsanpassade Power Points samt Självskattande personlighetstester sparas i dator. De sparas under tiden kunduppdraget pågår. Därefter, vid uppdragets slut, raderas testresultaten från datorn. Testresultaten ligger efter det endast kvar i leverantörens testverktyg. Hur leverantörerna av testverktygen arbetar med GDPR kan ni läsa mer om på deras hemsidor. Testverktygen är Extended DISC. https://extendeddisc.se/ -

Vart sparas uppgifterna?

AIMIN har inte något CRM system, det som brukas är MAC mail, calender och document. Det finns en (1) dator, en (1) extern hårddisk och det är bara en (1) person som har tillgång till dessa: Anna Ugander. De förvaras alltid så tryggt som möjligt. Anteckningar under coaching klienters sessioner, om affärshändelser och/eller om gemensamma möten sparas under pågående kunduppdrag i kassaskåp.

Hur länge sparar jag uppgifterna?

Kontaktuppgifter sparas i 12 månader efter senast kontakt. Detsamma gäller avtal, affärsuppgörelser, offerter och orderbekräftelser. Om ingen kontakt skett inom 12 månader så åligger det AIMIN att antingen A: Skapa en ny kontakt eller B: Radera kontaktuppgifterna.

Hoppas du fick det förtydligande du sökte. Har du kommentarer eller fundering så hör gärna av dig. Din åsikt kan hjälpa mig att förbättra policyn.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänlig hälsning, 

Anna Ugander, ägare AIMIN Leadership